U ovom prvom članku u seriji od ukupno tri, obradit ću uvodne teme, za koje smatram da su važne da bismo uopće mogli razmišljati o toj nekoj našoj početnoj poziciji kod pokretanja svog posla i davanja do znanja ljudima oko nas da postojimo mi, naša usluga i naš proizvod.
Pokretanje vlastitog posla na internetu
Iz iskustva znam koliko pokretanje vlastitog posla može biti stresno i usamljeno. Zapravo nije, ti i tvojih 500 unutrašnjih kritičara razmišljate što sve može poći po zlu. Veselo.
Kada tu dodamo činjenicu da sama moraš prodavati svoj proizvod ili uslugu, pojavljivati se pred kamerom ili na profilima društvenih mreža, po mogućnosti svakodnevno – stvari se dodatno kompliciraju, a broj sumnja samo raste.
I, što je onda potrebno za pokrenuti posao online?
Novčano – ne previše. Otvaranje profila na društvenim mrežama je besplatno, a i većina alata ima neke besplatne ili povoljne verzije.
Znanje o marketingu i prodaji – svakako više nego dobrodošlo. Zapravo – ti sada sam zamjenjuješ mnoge odjele koje neka prosječna firma ima. Osim onoga što je tvoja struka, odjednom se na tvojoj to-do listi nalaze prodaja, marketing, financije, zapošljavanje… Srećom danas je znanje od tebe udaljeno samo par klikova i dobrih ključnih riječi u tražilici.
Ali tu često dolazi do problema. Čitajući sve te besplatne resurse odjednom imaš osjećaj da moraš jako puno toga da bi uspjela. Sve ima bezbroj pravila i koraka. Svi su uspješniji od tebe. Sve se često čini beznadno. Poznato?
Da, ima bezbroj koraka koje možeš napraviti da bi uspješno pokrenula posao, prodavala i zarađivala online. Ali ne moraš! Ovo je moja studija slučaja o famoznom “zarađivanju na internetu/ instagramu”, i što se zbilja mora, a što ne.
Kreirala sam marketinšku kampanju u flowu i nisam uspjela? Ili ipak jesam
Prije nego sam počela [odnosno u nekoj fazi predlansiranja], pričala sam s jednom klijeticom nešto što i inače “trubim” – mali ciljevi, mala komplikacija!
Također light motiv ovog mentorskog programa je da moranja ne postoje – postoje prakse koje te hoće [ili neće] dovesti tamo gdje želiš biti.
I onda mi je sinulo – practice what you preach!
Baš bi bilo super vidjeti može li se ovakav program prodati samo preko Instagrama, bez da je svaki komad sadržaja unaprijed definiran?
Iako se radi o srednje skupom programu [cca 500€] i srednje dugoj vremenskoj obavezi [5 + 1 tjedan], s obzirom da je u programu samo 4 mjesta, smatram da to spada u kategoriju malih ciljeva.
U tih desetak dana moje jednostavne marketinške kampanje, bilo je svega, fantastične podrške, genijalnih razgovora, nekoliko odbijanja, 3 velika hell yes, kao i jedno prazno mjesto!
Znači li to da nisam uspjela?
Po meni – jesam, a u nastavku možeš pročitati cijelu strategiju, pravila igre. dugoročne rezultate, ali i mane ovakvog pristupa 🙂 Studija (mog) slučaja slijedi.
Idemo!