A što kad bih ti rekla da je normalno što “mrziš” prodaju?

A što kad bih ti rekla da je normalno što “mrziš” prodaju?

Ali i da se to može lako promijeniti.

Ovaj je članak izašao u srpanjskom broju on-line magazina Proaktive

A što kada bi ti rekla da je normalno da mrziš prodaju?

Da, dobro si pročitala – normalno je. 

Jer vjerojatno govoriš iz svojih negativnih iskustava s prodajom.

 

Tko se od nas nije našao u situaciji s nepoštenom prodajom:

  • kada osoba s druge strane telefonskog razgovora / zoom sastanka nije htjela čuti ne

  • kada ti je u prvim danima poduzetništva na adresu došlo 10 “sudskih registara” koji izgledaju kao legitimne uplatnice, a zapravo su mjesto na beskorisnom registru 

  • ili još gore, ako si morala raditi taj posao gdje te netko natjeravao da se služiš nepoštenim praksama za veću dobit firme (a mizernu plaću)

 

Ovo su očiti primjeri, no u online svijetu si se sigurno susrela i s onim suptilnijima: 

 

  • kada si kupila neki digitalni proizvod koji je obećavao brda i doline, da bi te dočekao hladni tuš, i nekvalitetan, 1000 puta iskopiran sadržaj 

  • kada si se navukla na nečiji sadržaj, možda čak i kupila neki manji proizvod, uz stalni osjećaj da nešto nije u redu s tobom i da moraš konzumirati i kupiti još više i skuplje da bi konačno otkrila tajnu uspjeha

  • kada si ušla u superskupi i superpopularni program kojeg svih hvale, i kunu se u njega – da bi shvatila da ne dobivaš apsolutno ništa novo niti korisno iz njega – uz nezaobilazan “onda nešto nije u redu s tobom, jer svima ovo funkcionira” osjećaj. Ali, ako kupiš još ovo od mene…

 

Da, sve je ovo prodaja i marketing koji vodi do nje, i sasvim je normalno da takvu prodaju mrziš. To samo pokazuje da si kvalitetno ljudsko biće.

 

Ali, ovo ne mora biti prodaja.

 

Prvi korak u tvom boljem odnosu s prodajom je upravo to: samo zato što ovo postoji, i kroz manipulaciju i varanje nekim ljudima donosi jako velike sume novaca, ne znači da ti moraš raditi prodaju na takav način.

 

Drugi korak je: osvijesti da je prodaja način na koji komuniciraš s klijentima, a ti si osoba koja u svom biznisu bira i klijente, i način komunikacije koji je u skladu s tvojim vrijednostima i normama.

Osobe koje biraju gorenavedenu prodaju imaju svoj set vrijednosti, a ti postavljaš svoje standarde.

 

Tvoj prodajni proces bi trebao biti ugodno iskustvo za tebe i tvoje klijente. 

Što to znači:

 

Neka bude lagan! Ne moramo pucati na jednostavnost da bi privukli impulzivne kupce, ali ne moramo im ni komplicirati život. 

Zapitaj se: 

  • koliko je lako kupit od tebe i koje sve korake klijent mora poduzeti da bi došao do tvog proizvoda? 

  • Koji koraci su suvišni i/ili zbunjujući za klijenta? 

  • Kako bi se ti osjećala da moraš kupiti od sebe?

 

Neka bude informativan! Proces prodaje nam omogućava da se obratimo pravim klijentima, i odbijemo one koji to nisu.

Zapitaj se: 

  • jesam li dala sve informacije o proizvodu koji su bitne klijentu? I pod time ne mislim na tehničke informacije i nabrajanje karakteristika, već ideje za korištenje, informacije o dostavi, rok trajanja, priču iza sastava koja promovira tvoje vrijednosti itd.

  • jesam li im omogućila da kupe korisne nadopune (rezervne dijelove, rutine kod kozmetike i sl.)

  • jesam li u procesu naglasila za koga proizvod je/ nije

 

Neka bude prilika za razvoj! Povratna informacija je zlato. No, moramo je znati pitati i implementirati na pravi način. Poanta nije u objavljivanju “oduševljena sam s paketom” screen shotova na IG story, već o propitivanju procesa izrade, pakiranja i dostave koji će nam u budućnosti osigurati mogućnost postizanja boljih cijena zbog reputacije i odnosa s klijentima.

 

Neka bude prilika da od klijenta dobiješ fanove!
Uvijek naglašavam da prodaja nije čin kupovine, nego produžena ruka dobrog proizvoda. Kada u prodajnom procesu posebnu pažnju posvetimo fer odnosu s kupcem kroz ugodan proces komunikacije, dostave i kvalitetan proizvod – dobivamo najsnažniji resurs u svom poslovanju – klijente koji kupuju od nas, te nas preporučuju u svakoj prilici. 

Nisam mentorica koja će ti pisati tri, pet ili sedam savjeta za veću i bržu zaradu, ali sam mentorica koja će te pozvati da svaki savjet/ taktiku o prodaji promotriš iz tri aspekta: 

  • je li ovo primjenjivo na moj biznis unutar mojih moralnih vrijednosti?

  • tko mi daje ovaj savjet – koje su kompetencije te osobe i je li njeno iskustvo relevantno za mene?

  • doprinosi li ovaj savjet dugoročnom odnosu mene i mojih idealnih kupaca?

 

Prodaja može biti inovativan i autentičan proces povezivanja s kupcem, kada naučimo slušati sebe i kupce, umjesto predrasuda da je “uspješna prodaja” samo ona koja vara klijente radi veće i brže zarade, a prodavaču ostavlja gorak okus u ustima.

Free webinar - snimka na YouTube kanalu

Normalno je da mrziš prodaju - i 3 uvida koja će to promijeniti!

Pogledaj  BESPLATNI webinar za poduzetnice koje žele prodavati bez osjećaja nelagode.
Naučiti ćeš 3 načina s pomoću kojih će re-evaluirati svoj stav prema prodaji, ali i pogled na to što prodaja je!

Leave a Comment

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Shopping Cart